lørdag 15. januar 2011

Den perfekte jobbtruse

Den perfekte jobbtruse? - Helse-forbruk-og-livsstil - NRK

Den internasjonale banken UBS har strenge føringer for hvordan de ansatte skal kle seg, her er det bestemortruser i hudfarge som gjelder.
Man skal verken lukte sterk mat eller sigarettrøyk, og til og med skotøyet legges det føringer på. Bankens kvinnelige ansatte anbefales å unngå for små sko, da dette kan påvirke smilene deres.

Det betyr vel at Lady Gaga aldri kunne jobbet i den banken, heller ikke Lotta...


Hvordan kan sko på virke smilet til folk, det er vel ingen som kjøper seg sko som er vonde å gå i? Eller det er det sikkert, men de fleste kjøper seg vel  behagelige sko vil jeg tro.


Jeg skulle ønske jeg kunne gått i hvilke som helst sko på jobben! Det kan jeg altså ikke, nei jeg jobber ikke i en bank, men jeg jobber for Posten Norge som driftkoordinator. Der må vi gå med vernesko, jeg drasser rundt på flere tonn tunge sko i flere timer hver kveld. Det er dritt vondt å gå i, men jeg er ikke sur for det.

Tenk å kunne jobbet i en av disse elegante skoene

Men neida Lotta jobber ikke i slike pene og elegante sko.....

 Det er helt enkelt disse vakre, søte og ekstra lette skoene jeg sliter betonggulvet på Borgeskogen med.






Ingen kommentarer: