fredag 5. mars 2010

Vårt hjem

Vise frem litt av hjemmet vårt som vi flyttet inni i desember 2009, det er 300 kvm og inneholder mange rom. Jeg vil sette mitt eget preg på det når lommeboken og innspirasjonen gir meg medhold. Vi storkoser oss her, det er merkbart å flytte fra 130 kvm til 300 kvm!
Det ene toalettet, litt kjedelig etter min smak. Men det kan gjøres noe med med tiden, her skal vi forhåpentligvis bo en stund..
Kjeller/tv stuen som er i ferd med å pusses opp. Det skal inn en dør i den åpningen der. På utsiden der er det utgang til friluft og innenfor der er det et bad.
Stuen, ut mot spisestuen. Jeg har ikke fylt opp med ting og tang enda. Jeg må bare få pusset opp ferdig der det trengs. Tapeten i stuen som går både opp og ned i etg trengs å byttet om en stund. Den har nok hengt opp i noen år, for den er merkbart slitt her og der.
Peisen, den skal også få ett strøk med maling når ved tiden er over. Den er delevis over her, for i går fikk vi to varmepumper i huset
Det store vinduet og tv benken.
Spisestuen og fin skapet. Døren der er inn til vårt soverom, men det er så rotete at det ville ikke tatt seg helt ut å vise hele, hehehhe.
Ett veldig fint vaskerom, men veldig stygg farge og bord. Dessuten er kjøleskapet vårt plasert der inne, det er fordi stedet som man nesten ser på venstreside i forkant er for lite til vårt kjøleskap. Vi skal rive en bit av kjøkkeninnredingen for å få plass til det så for som mulig.
Kjøkkeninnredningen, den er veldig flott. Men jeg ville allerhelst hatt den hvit, men mannen synes ikke det. Så kjenner jeg at det blir veldig mye jobb å male hele det kjøkkenet hvit, men jeg har vel egentlig bestemt meg for å gjøre det, men tviler på at det blir i år.
Kjøkkenets spiseplass, det er vår gamle spisestue. Jeg har jo ønske om hvitestoler da selvsagt.
Spiseplassen på kjøkkenet.

1 kommentar:

Life is what you make it sa...

Så fint det er Lotta. Må komme snart på besøk :)